Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.
De medewerkers van Huisartsenpraktijk Het Veen-Timmerman streven ernaar u als patiënt zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat de geleverde zorg niet aan uw verwachtingen voldoet. Wij willen graag van u vernemen als u niet tevreden bent over onze zorgverlening. Alleen op die manier kunnen we de zorgverlening verbeteren. Tips en suggesties zijn van harte welkom.
U hebt een klacht, wat kunt u doen?
Een klacht moet binnen één jaar worden ingediend.
1. Bespreek uw klacht eerst met de huisarts zelf.
Veel mensen vinden het lastig om te klagen, maar de meeste huisartsen stellen het op prijs om te horen als een patiënt niet tevreden is. Als uw huisarts weet wat er mis gaat, kan hij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo kan de zorg verbeteren, voor uzelf maar ook voor anderen. In het gesprek legt u uit waar uw ontevreden over bent. Als het beleid van de huisarts wel correct was, kan hij u uitleggen waarom hij zo handelde. En als hij een fout heeft gemaakt, kunt u samen zoeken naar een oplossing. Ook ontevredenheid over de assistente of praktijkondersteuner kunt u bespreken.
2. U kunt uw klacht ook indienen via onderstaand klachtenformulier.
Uw klacht wordt onderzocht door de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris belt de patiënt binnen vijf werkdagen. Zo gauw er een antwoord is op uw klacht, wordt u schriftelijk of telefonisch of tijdens een gesprek op de hoogte gesteld. Het streven is dit zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen zes weken, te doen.
3. Klacht indienen via de landelijke geschillen- en klachtencommissie
Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid is verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de landelijke geschillen-en klachtencommissie, Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Zie ook de website www.skge.nl.